איך לכבס מצעים?

איך לכבס מצעים?

כל מי שנאלץ להתמודד עם כיבוס מצעים בוודאי יודע שזו לא משימה פשוטה: מצעים תופסים הרבה מקום בתוך המכונה ואנחנו ממש לא רוצים שהם יצבעו בגדים אחרים או ההפך. אז הנה כל העצות לכיבוס מצעים.

כיבוס המצעים על פי החומר ממנו הם עשויים:

בדיוק כמו שכל מבגד עשוי מבד שונה, כך גם המצעים שלכם. היום ההיצע של המצעים הוא עצום וניתן למצור מצעים ממשי, פשתן, כותנה ופוליכותון (50% כותנה ו-50% פוליאסטר).

מצעים העשויים מפשתן ופוליכותון נחשבים לחזקם, איכותיים (ויקרים) יותר, לכן ניתן לכבס אותם אחת לשבועיים מבלי לחשוש שהם יפגעו.

מצעי כותנה: אנחנו ממליצים לכם לבחור מצעי "אל קמט", אחרת תמצאו את עצמכם מגהצים אותם לא מעט פעמים גם אם תצמדו לכל ההוראות המדריך הזה.

מצעי פשתן: מצעי הפשתן מתאימים לכל עונות השנה, משום שהוא בד אוורירי שמתאים מאד לחודשי הקיץ, אך גם מבודד מעולה ומתאים גם לחורף. מלבד היותו של הפשתן כבד חזק ועמי במיוחד, הוא גם נחשב לחומר אנטי בקטריאלי, לכן על מנת שתוכלו להנות ממצעי הפשתן לאורך זמן אנחנו ממליצים לכבס אותם במכבסה או להצמד להוראות היצרן של התווית שלהם.

אין לייבש את מצעי הפשתן במייבש כביסה משום שחום וטמפרטורות גבוהות עלולים לגרום להם להתכווץ.

איך לכבס מצעים לבנים?

כאשר אנחנו מכבסים מצעים לבנים, עלינו להיזהר שלא לכבס אותם ביחד עם פריטים מחוספסים כמו למשל מגבות. הסיבה היא שהסיבים שיוצאים מהן עשויים להידבק למצעים הלבנים ולהרוס אותם (וגם כמובן לפגוע במראה ובמקרם שלהם).

מכבסים – תולים: למה לא כדאי להשאיר במכונה מצעים?

רבים מאיתנו משאירים בגדים במכונה לאחר הפעולה שלה ומייבשים אותם רק לאחר כמה שעות. המצעים רגישים במיוחד לקמטים וגם צוברים ריח אם לא מוציאים אותם במהירות, ואין משהו יותר מבאס מלישון על מצעים מקומטים או להתחיל להתעסק עם הגיהוץ שלהם כאשר לא התכוונו לעשות זאת.

לכן, הוציאו את המצעים מן המכונה כמה שיותר מהר, אם אתם יכולים לפרוס אותם על מתלה או חבל בלי לחשוף אותם לקרינת שמש ישירה, עדיף.

מותק המצעים התכווצו!

מצעים בהחלט עשויים להתכווץ בכביסה, מה שיכול אף להפוך אותם לבלתי שמישים עם הזמן. הגורם העיקרי לכך הוא כביסה או ייבוש בטמפרטורה גבוהה מדי. הסתכלו על הטמפרטורה המומלצת על גבי התווית ונסו לא לחרוג ממנה.

כך תהנו מהמצעים שלכם נקיים וריחניים לאורך זמן:

רוב מרככי הכביסה המיועדים לבגדים, אינם בהכרח מתאימים גם למצאים משום שהם מכילים כימיקלים פעילים שיכולים להרוס את המצעים שלכם, לכן לא חובה להשתמש במרכך כביסה כשאתם מכבסים את המצעים שלכם.

במידה ואתם מכורים לריח טוב של כביסה ולא יכולים בלעדיו השתמשו במרכך כביסה עדין כמו זה המיועד לכיבוס בגדי תינוקות.

אפשרות נוספת לבישום המצעים שלכם היא באמצעות טבליות או סבוני בישום בתוך הארון לצד המצעים, כך תוכלו להנות לאורך זמן ממצעים נקיים עם ריח טוב של כביסה ומבלי לסכן אותם או לפגוע באיכותם.

טיפ נוסף לשמירה על המצעים:

טיפ אחרון שלא קשור לשאלה איך לכבס מצעים: כדאי לשמור על מרווח כמה שיותר גדול בין הכביסות של המצעים, לא משנה מאיזה בד המצעים שלכם עשויים יותר מידי כביסות יפגעו בהם.

נערו בכל בוקר את המצעים כדי לאוורר, מתחו אותם והשתמשו בכיסוי מיטה כדי להגן עליהם עד ללילה הבא.

אפליקציית kVisi – מכבסים ומנקים את המצעים בלחיצת כפתור:

ניקוי מצעים מעולם לא היה פשוט יותר, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להוריד את אפליקציית kVisi מחנות האפליקציות לתזמן מתי נוח לכם שנאסוף את המצעים שלכם ומתי תרצו שנחזיר אותם נקיים ומגוהצים עד אליכם וזהו אנחנו כבר נדאג לכל השאר.​

למחירון לניקוי וכיבוס מצעים

דילוג לתוכן